Zully Mustafa – Al treilea calator

Zully Mustafa - Al treilea calator

„Cu ochii în pămînt, m-am gîndit la lungul şir de prieteni care au murit în mine din diverse motive, pe cînd eu mi-aş fi dorit să-i păstrez pînă la adînci bătrîneţi şi să ne creştem nepoţii împreună. Am oftat aşa, fără să ştiu cum, sfîşiind aerul din încăperea cea mare. Am oftat ca şi cum mi-aş fi dat duhul şi nimeni n-a zis nimic. Preotul Giancarlo s-a aplecat apoi asupra picioarelor noastre umflate, ale tuturor pelerinilor strînşi în faţa altarului, şi le-a spălat cu grijă, să nu le rănească mai tare. Le-a şters cu un ştergar alb şi le-a sărutat. Era deja prea mult pentru mine. Am lăcrimat în pieptul meu, pe dinăuntru, umilă, umilă şi mică, lacrimi sărate, sărate şi mute. Un străin îmi îmbrăţişa picioarele şi bunătatea asta nouă, nemaiîntîlnită pînă acum, grija cu care o făcea, urca din tălpile mele undeva în suflet, rupînd bariere de piatră construite cu grijă ca să fac faţă răutăţii din jur. Stătea În genunchi în faţa mea şi-mi tampona cu prosopul călcîiul băşicat. Şi asta În ziua în care-i murise cel mai bun prieten. Datoria lui de om îngenunchiase în faţa morţii şi a prieteniei, aducînd poate cel mai mare omagiu sămînţei divine din fiecare. Şi pe obrazul meu s-a prelins o lacrimă lungă şi amară, care s-a şi uscat imediat, fără să-mi pese că cineva m-ar putea zări în toată vulnerabilitatea mea.”

Zully Mustafa

Posted on June 9, 2013, in Editura Cartea Daath and tagged . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

